Tervetuloa blogiini! Toivottavasti viihdyt ja jätät käynnistä jälkesi kommentin muodossa.

maanantai 13. syyskuuta 2010

Puita talveksi

Isäntä tuli eilen pohojosesta kotiin halkokuorman kanssa. Puita se oliki siellä koko viikonlopun teheny. Tänään sitte käytiin latomassa puut kärrystä latoon. Koiruli koitti olla hyvänä kantoapuna. Kärrystä kun oli latoon matkaa parikytä metriä. Isäntä anto Rimpsutille halon kärrystä, jonka se kiltisti kuskas mulle latoon pinoon laitettavaksi. Ja sai tietenkin makupalan palkkioksi. Tosi nopeesti sai juonesta kiinni, et mikä homman nimi oli. Kyllä se niitä jakso kantaakin, puut kun ovat kunnon leivinuuniin sopivia pitkänsorttisia koivuhalakoja. Niitä ei tarvikkaan kun muuan puu uuniin ja johan lämpenee. Vielä ei ole tälle syksylle tarttenu lämmitellä uunia kun ilmat on olleet niin lämpöset. Nuohoojakin on käymättä. Huomenna siis on vapaapäivällä yksi ohjelmanumero. Soittaa ja tilata nuohooja käymään.

On mulla toki muutakin hommaa huomiselle. Kuten kämpän imurointi (EVVK!), kaupassa käynti (EVVK!), syysilmeen vaihto verhojen muodossa (no joo...) ja sukan kutominen loppuun (:D). Että tämmöstä.

Porukka vahtaa salkkareita ja mulla ei vois vähempää kiinnostaa. Tai ehkä vois, mut en anna periksi! EN! Salkkarit tulee sellaiseen aikaan, että se rajottaa iltahommia (mun) aivan liikaa. Tosin huomasin, että kun muut kattoo telkkaa, mä lämmitän saunan ja painun sinne jo hyvissä ajoin ennen ohjelman loppua, niin pystyn nauttii lämmöstä ihan yksin. Ja toinen juttu on tää surffailu ja bloggailu, mitä voi rauhassa tehä ku muu perhe on naama töllössä kiinni. 

Joten... tää lähtee nauttiin saunan lämmöstä... yksin... hetkeksi...

1 kommentti:

  1. Moikka! Tulla tupsahdin tuolta sattumalta tänne blogiisi,tulen uudemman kerran,kiva blogi sinulla.:)Tervetuloa myös minun blogissani käymään!

    VastaaPoista

Kommentit tuovat iloa!